Eines:
- Desmuntables de roda de Plàstic.
- Compressor.
- Clau per obús Presta.
- Tornavís philips
Material:
• Kit de
tubeless ( 2 rollos de cinta, vàlvula, líquid antipinchasos)
• Neumàtics tubeless.
• Neumàtics tubeless.
Hi han llantes que no podrem passar a tubeles, normalment hi
ha dos tipus unes en Fons pla on podem veure les cabecilles del radis, altres
llantes tenen doble Fons es la llanta que treballarem de base per poder
convertir un neumàtic amb càmera a tubeless, podrem muntar un sistema antillana
des es paregut al xurro de plàstic.
Avantatges sobretot en fer pista podem portar els neumatics
en menys pressió guanyarem adherència en les pujades, corriols, mentre que un neumàtic
amb càmera no podem fer sense tenir pinxa sos.
Es treure el aire de la càmera podrem utilitzar una clau per
obús schraider o presta segons el tipus de vàlvula que portis, afluixarem la
vàlvula en el sentit contrari a les agulles del rellotge deixarem que surti tot
el aire, o també amb un tornavís pots fer tens d’apretar la vàlvula fins que
no hagi aire.
Treure el neumàtic es necessari fer servir una palanca de
plàstic, mai utilitzarem un de metall podríem pessigar la càmera, tenim que
inserta la palanca entre la llanta i el flanc de la roda farem palanca, amb una
segona palanca farem lo mateix anirem traient, el flanc del neumàtic retirem
primer la vàlvula i després la càmera, acabem de retirar el neumàtic .
Agafem un tornavís philips a de ser la punta fina per poder
extreure el protector de radis de plàstic del Fons de la llanta, es fàcil nomes
tenim de introduir el tornavís entre el protector i la llanta fem palanca i amb
la ma trèiem empenya ap a fora de la llanta.
Netejar be amb alcohol i un drap, tota la superfície per
treure la pols, grassa o si hi ha restes de pegament. Obrim el paquet del kit
de tubeless, agafem la cinta vigilar per que hi diferents mides sempre
comprarem que sigui mes ample , així quedarà estanc. Mirarem on es la forat de
la vàlvula, Jo recomano començar des de la mitat de la llanta per que així
evitem en cas que que es desenganxi la
cinta no es trobem el forat de la vàlvula, agafem la cinta porta pegament
retirem el protector i començarem a fixar lo en el fon s de la llanta sense
deixar de tensar evitar que quedi bombolles de aire li donarem dos voltes
completes tens prou, mirarem on hi ha la obertura de la vàlvula necessitem fer
un forat en un punxo per poder muntar la vàlvula que normalment es Presta,un
cop instal·lat es posarà una junta de
goma i collarem la femella fins que quedi fort sense utilitzar cap Eina.
Montarem un lateral del neumàtic a la llanta sense cap
palanca podrem fer, a continuació mirarem el dors del líquid anta punxades per
saber la quantitat de líquid que tindrem que ficar en una xeringa comprat en
una farmàcia o als xinos de rebosteria ens serveix omplim de líquid, a continuació o fiquem al interior
neumàtic, vigila de muntar el neumàtic poc a poc per que no caigui al terra es possible
que necessitis ajuda de la palanca per acabar de muntar el neumàtic, comprovem
que tot el flanc estigui correctament amb la llanta.
Traurem el obús amb una clau descollem en el sentit antihorari trèiem amb els dits, retirem agafarem i
collarem un adaptador de vàlvules, es col·locar a la vàlvula de la pistola de
inflar rodes i donar aire per a talonar el neumàtic sentirem el soroll
característic, tenim que anar ràpid per retirar la pistola de aire i tapar la
vàlvula amb el dit, després agafarem el obús retirem el obús i a continuació
collem ràpid acabem de apretar en la clau, agafarem una Mancha de taller i
acabarem de ficar mes aire que hagi perdut a fer aquesta operació.
Monto de nou a la bicicleta i li doncs unes voltes a la roda
per que el líquid acabi de Sella les possibles fuites de aire, comprovem on
surt les bombolles de aire això voldrà dir que el líquid fa la seva feina.
Farem la mateixa operació en altre llanta recomano tensar be
la cinta mentre donem la volta a la llanta i amb un drap net apretem per que el
pegament uneixi be .
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada