- Kit de Shimano amb Oli mineral, tub, dipòsit
- Tornavís estrella mitjà
- Clau fixa de 7 mm.
- Clau Allen 5 mm
- Guants de làtex
- Alicates
- Paper absorbent
- Cinta aïllant
- Tac espaiador de la pinça
Agafarem la bicicleta el posem en un banc de treball, perquè la bicicleta estigui estable per a poder fer la nostra feina, amb la clau Allen de 5 mm afluixarem el cargol de la brida de la palanca de fre per intentar que aquest el més horitzontal possible, ho tornarem prémer el just.
Jo per seguretat trec la roda per poder treure les pastilles, és molt fàcil de fer, veurem que porta un passador amb la punta doblat, haurem de ficar recte la part que esta doblegat amb ajuda de unes alicates, per la part del darrera podrem treure el passador amb la mà i amb precaució porta una pastilla i un separador d'acer inoxidable separa la pastilla quan tingueu d'agafar utilitzar paper per no intentar contaminar la pastilla, si vosaltres veieu que té poca pastilla ho canviarien, els que porta d'origen sol fer molt de soroll al frenar són molt durs frena poc M525 de resina, és millor posar unes bones pastilles pot ser sinteritzades orgànics o ceràmics és al gust de l'usuari. a l'obertura li posem un tac espaiador de plàstic de color groc, per no deixar que tanqui els pistons en donar amb la maneta de fre.
Imatge de dalt veiem el tope i també un aborcador .

Pastilla del fre de disc.
Posar el tub a la vàlvula de purga del disc com veureu aquesta en el mateix cargol de 7 mm, col·locar el tub amb el dipòsit pengi, en el kit porta una bossa on li posarem el tub el encintarem allà és on sortirà l'oli usat amb les bombolles d'aire, també podreu utilitzar un pot on va caure l'oli, necessiteu ajuda d'una altra persona.

Dipòsit de sangrar el circuit de fre de disc.
Afluixarem els dos cargols de la tapa del dipòsit de la maneta amb ajuda del tornavís estrella, ara amb cura llevarem la tapa i ens trobarem una membrana de plàstic que s'ha de treure.


Membrana de plàstic.

Membrana i tapa

Dipòsit del oli mineral de la maneta
Dipòsit sense la membrana i la tapa on anem a omplir d'oli mineral.

Oli Shimano de color vermell ( recomano utilitzar guants durant tot el procés de sagnat i desmuntatge de les pastilles)
Amb la clau fixa de 7 mm donar mitja volta perquè surti l'oli, mirant el dipòsit per anar emplenat d'oli, quan es vagi buidant el més important del purgat és que no quedi buit comprovant i tirar oli que sempre aquest ple, si no es haurà de començar de nou, consisteix prémer la maneta perquè vagi sortint les possibles bombolles d'aire del circuit, donarem uns cops amb el mànec del tornavís tant en la pinça com a dipòsit perquè si té bombolla d'aire surti aquesta operació és essencial per al purgat seguirem donant la palanca i tirant oli mineral fins que només surti oli sense cap bombolla apretarem la femella amb la clau fixa el 7 mm mitja volta sense passar-se i acabarem d'omplir el dipòsit amb oli mineral de Shimano en el nostre cas.
Aquesta imatge de dalt veiem on aquesta la femella per al sagnat del disc, hi hem d'inserir el tub amb el dipòsit que porta el kit és una bossa de plàstic.
Posarem la membrana sense ella no funcionària correctament i la tapa per tornar a posar els dos cargols ho Roscarem amb els dits i després amb un tornavís estrella mitjà s'acaba de prémer sense passar-se podríem danyar el cargol, és retirar el tac espaiador per muntar les pastilles amb el separador amb el passador el tornem a doblegar la cantonada, vam muntar la roda de nou.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada